Strefa Siły

Ćwiczenia siłowe doskonale wpływają na wydolność układu mięśniowego. Zwiększają siłę i wytrzymałość mięśniową. Jest to istotne nie tylko w sporcie, ale przede wszystkim w życiu codziennym. Tolerancja na zmęczenie, a tym samym uciążliwość wykonywanej pracy, zależy od maksymalnej zdolności wysiłkowej. Osoby o dużej wydolności mięśniowej mogą przez dłuższy czas wykonywać wysiłek z obciążeniem przekraczającym 60% obciążenia maksymalnego, z zachowaniem równowagi czynnościowej (tzn. bez znacznego zmęczenia), osoby o przeciętnej wydolności - z obciążeniem 40-50%, zaś osoby o małej wydolności - tylko z obciążeniem wynoszącym 30-40% maksymalnej zdolności wysiłkowej. Człowiek o słabej kondycji mięśniowej ma więc nie tylko małe maksymalne możliwości wysiłkowe, ale i z mniejszej części tego „małego maksimum" może korzystać podczas pracy zawodowej i innych zajęć. Natomiast osoba wytrenowana jest zdolna do działania przez dłuższy czas bez większych oznak zmęczenia. Ma energię do efektywnego wykonywania codziennej pracy oraz jej rezerwę na czas wolny.

Trening siłowy w połączeniu z odpowiednią dietą prowadzi również do zwiększenia objętości mięśni, co ma istotne znaczenie w regulacji masy i składu ciała. Tkanka mięśniowa stanowi tzw. tkankę aktywną metabolicznie, która determinuje poziom przemiany materii. Im większy udział aktywnej tkanki mięśniowej w stosunku do tkanki tłuszczowej w ogólnej masie ciała, tym wyższy poziom przemian metabolicznych, a tym samym większy całodobowy wydatek energetyczny. Ma to duże znaczenie w regulacji bilansu energetycznego, a tym samym uzyskaniu i utrzymywaniu pożądanej masy ciała oraz właściwych proporcji pomiędzy tkanką tłuszczową a beztłuszczową masą ciała.

Bądź na bieżąco

Gym Factory News

starsze Aktualności »

Pracuj w Gym Factory

Pracuj w Gym

Nasi partnerzy

Darmowa wejściówka